برد الکترونیکی چند لایه

تولید کننده انواع برد الکترونیکی چند لایه

برد الکترونیکی چند لایه

تولید کننده انواع برد الکترونیکی چند لایه

برد الکترونیکی چند لایه چیست

شرکت جهان الکترونیک تولید کننده برد الکترونیکی

تولید کننده برد الکترونیکی و انواع برد الکترونیکی چند لایه 

با توجه به بالارفتن تکنولوژی و نیاز به کوچک سازی قطعات سمت و سوی بردها به برد الکترونیکی چند لایه (بردهای مولتی لایر) رفته است که برد الکترونیکی چند لایه یا مولتی لایر دارای یک پلت فرم پایه از بردهای چند لایه و یا دو طرفه می باشند که توسط یکک سری عملیات پیچیده ساخت و registrationn به برد های مولتی لایر تبدیل میشوند. وجود بردهای مولتی لایر در پیشرفت محاسباتت امروزی بسیار تاثیر گذار میباشد .طیف وسیعی از مواد اپوکسی و سرامیک و مس و آلومینیوم در این نوع از بردها استفاده میشوند و طراحان میتوانند از Via های کور و دفن شده (Blind and buried vias) در طراحی خود در این برد ها استفاده نمایند.

شرکت جهان الکترونیک یزد تولید کننده برد الکترونیکی چند لایه در خدمت متقاضیان محترم می باشد و محصولات را به صورت کاملا سفارشی تولید و عرضه می نماید. 

 
برد الکترونیکی چند لایه
 

تحلیل برد الکترونیکی چند لایه

در یک مدار الکتریکی همه­ اجزا یا به صورت سری، موازی و یا ترکیبی (سری-موازی) هستند، پس شناسایی امضاهایشان غیر ممکن است، پس تنها راهکار مناسب در این سناریو به کار بردن PCB جدید و مقایسه­ امضای عضو معیوب با امضای عضو در حال کار است.

برای مقایسه­ امضاها، اولین چیز آوردن همه­ امضاهای PCB معیوب با  برد الکترونیکی چند لایه در حال کار جدید در صورت دسترس است و شما باید امضاهای اجزا را ذخیره کرده باشید. ولی اگر شما یک PCB کاملا سالم دارید، همه­ امضاهای آن را با استفاده ازز مولتی متر بیاورید. جریان مقاومت ولتاژ و اندوکتانس همه­ اجزا محاسبه می­شود و سپس با همه­ امضاهای PCBB معیوب مقایسه می­شود.

  • اول از همه همه­ نقاط را refresh کنید (لحیم­های آسیب دیده و خشک را بردارید) و امضا را مقایسه کنید. اگر امضا مطابقت کرد، عیب برداشته شده است و در غیر این صورت به گام بعدی بروید.
  • در این مرحله ردیابی انجام می­شود که عیب­های زیادی در یک PCB وجود دارد پس امکان زیادی برای وجود قسمت­های آسیب دیده  وجود دارد، اگر هر جزئی اسیب ببیند، سیم جهش کننده می­تواند برای تعمیر عیب استفاده شود.
  • این آخرین گام است که در آن تست عملکرد روی هر پین از مدارهای تلفیقی خطی اجرا می­شود، ورودی و خروجی روی هر پین از IC بررسی می­شود و اگر با دیتای اصلی مطابقت کند خوب است و اگر نه شما باید آن IC را خارج کنید.

بسیای از شرکت های تولید کننده برد الکترونیکی و تولید کننده PCB در حال حاظر توان تولید انواع PCB چند لایه یا برد الکترونیکی چند لایه به سفارش و درخواست مشتریان را دارند.

تحلیل امضای آنالوگ برای آزمایش PCB چند لایه

یکی از بهترین و حیاتی ترین دستگاه­هایی که برای تحلیل­های جزئی تر در اجزای معیوب در مدار استفاده می­شود. این یکی از بهترین گزینه ­ها برای تست مدار چاپی چند لایه در زمانی است که امضای اجزا یا ارائه­ اسناد گم می­شوند. این تست به منبع نیرو نیاز ندارد، پس در زمانی که ما برای بررسی بردهای معیوب یا از کار افتاده می­رویم بهترین است چون نیرو دادن به آنها ایمن نیست.

یک موج سینوسی برای اجزای خاص تحت آزمایش با استفاده از دو پروب تامین می­شود. جریان حاصل ولتاژها و شیفت­های فازی روی LCD نشان داده می­شود. جریان روی محور Y و ولتاژ روی محور X است و نمودار حاصل به عنوان امضا روی صفحه نمایش ظاهر می­شود. برای استفاده از این دستگاه شما باید دانش نظری قوی ای از امضای اجزای مختلف داشته باشید و درک کامل از آن نیاز است.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.